lunes, 24 de diciembre de 2012

Les TIC/TAC

En la sessió d'avui de GITIC hem treballat les TIC i les TAC a l'escola, i hem vist els quatre models en què es poden utilitzar a l'escola.
  • L'ordinador com a mestre 
El mestre explica, i si el nen ho entén seguieix explicant altres coses. Tot el que el nen podia aprendre podia entrar a l’ordinador, fins al punt que no caldria la figura del mestre. Van pensar : l’escola del futur serà: ordinadors i nens.
Aquesta opció ha quedat obsoleta, tot i que a diversos centres treballen algunes matèries d'aquesta manera.
  • L'ordinador com a alumne 
El nen aprèn i construeix el coneixement a partir de l’entron i aprèn interactuant amb l'ordinador. És un rol molt més actiu per l’alumne. Un clar exemple és el programa Scratch
  • L'ordinador com a laboratori 
Està basat en l'experimentació: l’ordinador és un laboratori i el nen fa un aprenentatge per descoberta.
Facilita eines (planta, aigua i llum, simulador del temps), i en comptes d'aprendre a través d'una lliçó, aprèn a través de l'experimentació.
exemple: SIMS
  • L'ordinador com a eina de treball 
El nen pot crear textos, vídeos etc utilitzant l'ordinador.

Per acabar l'explicació, hem fet una presentació conjunta de l'ús de les TIC i les TAC a l'aula. A continuació us deixo la meva i la de la meva companya Patricia:

Per acabar, vull dir que m'ha semblat una activitat interessant ja que he vist com es poden utilitzar les TIC i les TAC a les aules, i us deixo l'enllaç d'una pàgina en la que podem trobar diverses activitats: 






No hay comentarios:

Publicar un comentario